Table of Contents

פרסום בעיתונים

פרסום בעיתונים באמצעות מודעות ובמגזינים השונים, הינה שיטה הקיימת שנים רבות.
באמצעות שיטה זו, המפרסם ממקד את הפרסום לקהל היעד הספציפי עבור תחום שירותיו:
לדוגמה: פרסום לשעוני גברים – יתבצע מן הסתם בעיתון לגברים כמו בלייזר.
פרסום לתחתוני נשים- יתבצע בעיתון לנשים כמו “לאישה”.

כיצד מתבצע הפרסום

פרסום באמצעות מודעות בעיתון מתפרס לרוב על עמוד פרסומת המוכן מראש באותו העיתון/ המגזין.
אותם עמודי הפרסומות השונים בעיתונים/מגזינים, למעשה הינם שטח השכרה של העיתון, ממנו הם מרוויחים באמצעות השכרת שטח זה לחברות שונות המעוניינות לפרסם את שירותיהם בעמודים הללו.

חברות פרסום, הם לרוב אלו שאחראיות על התיווך בין המותגים השונים המעוניינים לפרסם למערכת האחראית על העיתון. הפרסום בעיתון יומי, יתבצע בדר”כ או ע”י השכרת עמוד או חלקו לטובת הפרסומת, או באמצעות השכרת שטח קטן מעמוד העיתון, לצורך המודעה. הפרסום במגזינים מתבצע לרוב, באמצעות השכרת עמוד בעיתון המוקדש לפרסומת המותג, ישנם חברות אשר רוכשות עמוד כפול, כלומר, שטח פרסום כפול המתפרס על שני עמודי העיתון.

הפרסום בעיתונים, שונה מהפרסום והשיווק באינטרנט. פרסום במגזינים שונים הינה שיטה ישנה יותר ועתיקה, ביחס לפרסום והשיווק באינטרנט שהתפתח בשנים האחרונות עם התפתחות האינטרנט והשימוש בו.

איך מתבצעת ההתאמה?

ההתאמה לעסקים השונים מתבצעת בדר”כ ע”י מחלקת השיווק של אותו העסק המעוניין לפרסם.
לכל עיתון, יש קהל יעד, המהווה את לקוחותיו. על מחלקת השיווק לערוך את בדיקותיה על מנת למצוא את העיתון או המגזין המיועד עבור קהל היעד שלה.

הפרסום בעיתונים הוא פרסום יקר יחסית, לכן על המפרסם לנסות ולמקד כמה שיותר את הפרסומות לעסק שלו עפ”י בחירת המגזין המתאים והפרסומת המתאימה לאותו קהל היעד.

למי מתאים הפרסום?

פרסום באמצעות מודעות בעיתון יכל להתאים לכל סוגי העסקים השונים.
בגלל הסיבה שהפרסום בעיתון ובמגזינים נחשב ליקר יחסית, לרוב המפרסמים הם מותגים שונים.

יש לשים לב, כי הינך ממקד נכון ומכוון לקהל היעד המתאים עפ”י המוצר ואיזור הפרסום.
רשת חנויות המתפרסת לאורך כל המדינה, תבחר לפרסם בעיתון בתפוצה ארצי, על מנת לנסות ולהגיע לכל לקוחותיה.

עסק מקומי, לעומת זאת, יעדיף לפרסם בעיתון מקומי, על מנת למקד את הפרסום לקבוצת האוכלוסייה אשר ממנה הפוטנציאל למכירה.

אופי התשלום בעיתונים ובמגזינים השונים

בדומה לתוכניות הטלוויזיה השונות, גם בעיתון מחיר הפרסום מורכב מגדול המודעה, “שטח ההשכרה”, פופלאריות ותפוצה של העיתון, ומקום הפרסום (לפני האמצע או אחרי).

המחירים כמובן משתנים, ולכל לקוח הצעת מחיר שונה לגבי הפרסום.
המחירים המוצגים להלן הינם פחות או יותר המחירים למודעה, אין להתייחס אליהם ולקחת חשיבות מבלי לוודא אצל חברות הפרסום השונות.

 איזה מודעה תתפרסם?

המודעה אשר יבחר המפרסם תוכל ברוב העיתונים להיות צבעונית ותוגדר עפ”י הגדרות אותו המגזין בו יבחר לפרסם. בדר”כ מקבל המפרסם את גדלי העמוד ומעבירו לגרפיקאי אשר מעצב מודעת פרסום המתאימה לאותו העסק ולאותו קהל היעד.

ניתן לפרסם מבצעים שונים או קולקציות חדשות של העסק במודעות השונות. יש לשים לב שהינכם מבצעים כתיבה שיווקית ברמה גבוהה, על מנת למשוך את קהל היעד הצופה במודעה ולהיות ייחודים ושונים משאר המודעות.

 איך כדאי לפרסם בעיתונים?

בתור יועץ לחברות בתהליך הפרסום, נתקלתי במהלך השנה האחרונה מחברות המוציאות סכומים גבוהים במיוחד על פרסום בעיתונים מבלי לקבל אינדיקציה על כמות הפניות מכל מדור בו הם מפרסמים. על מנת להוזיל עלויות ולייעל את תהליך הפרסום בעיתונים, חייב כל בעל עסק לקבל אינדיקציה לגבי מספר ההמרות (מספר הטלפונים ומספר העסקאות שהתבצעו) אודות הפרסום.

חברת SeoMan מציעה לכם לערוך את הפרסום באופן חכם ולקבל מידע לגבי מספר הפניות שהתקבלו אודות הפרסום בכל עיתון. כך לדוגמה, במידה ופרסמתם מודעה במגזין עירוני ובעיתון ארצי במקביל, תוכלו לדעת בדיוק כמה טלפונים קיבלתם מכל אחת מהמודעות שהזנתם בעיתון. לרוב, השירות עשוי לחסוך לכם אלפי שקלים ולייעל עבורכם את תהליך הפרסום. חשבו על מצב בו הנכם מפרסמים באופן קבוע בעיתון, בסכום של 10,000 ש”ח בעוד הנכם זוכים להמרה אחת בלבד אודות הפרסום.

כחלק מהשירות שלנו, אנו עובדים מול גופי פרסום שונים בעיתונות ומוזילים את המחירים עבור המפרסמים. בנוסף, תקבלו ייעוץ לגבי קהל היעד שנוהג לקרוא את אותם העיתונים, המסר השיווקי אותו הנכם מעוניינים להעביר ובעיקר – מבחן התוצאה, כמה לקוחות התקשרו אודות הפרסום בעיתון?

אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר כבר עכשיו ולהתחיל לפרסם חכם ומשתלם! 0545-369-468


פרסום בידיעות אחרונות
פרסום בישראל היום
פרסום בדה מרקר
פרסום בישראל פוסט

פרסום במעריב
פרסום בלאישה
פרסום בבלייזר