Table of Contents

שיווק ברשתות חברתיות

סביר להניח שיש לך חשבון פייסבוק, ואם היית מובטל לתקופה כלשהי או שהרווחים מהעסק קצת ירדו לאחרונה, יכל להיות שפתחת גם חשבון ב – LinkedIn .
אבל לידיעתך ישנם עשרות של רשתות חברתיות, במידה והילדה שלך לא אמרה לך שהיא מעלה תמונה לאינסטגרם, או שהילד שלך נסע לארה”ב ומצייץ מדי פעם לחברים ביבשת אחרת בטוויטר, אין סיבה שתעמיק ברשתות אלו.
מזה כמה שנים שחברת פייסבוק השתלטה על השם “רשתות חברתיות”, אז מה זה בעצם?
מדיה חברתית – אינטרציה בין אנשים בהן יוצרים ומשתפים מידע ורעיונות.
אמצעי המדיה הראשונים בעולם היו בכלל הבלוגים, הצ’אט והטוקבקים.
לאחר מכן התפתחו רשתות כמו MSN, ויקיפדיה, ומי לא מכיר וחולם להיות אחד מחברי ה- ICQ.
אבל כמובן, שכל זה היסטוריה,
כיום פייסבוק הינה הרשת החברתית הבלתי מעורערת של העולם. בה למעלה ממיליארד משתמשים, כשמחצית מהם פעילים ברמה היומית!
תחשבו על זה לעומק לרגע, פייסבוק הינה המדינה ה-3 בעולם מבחינת תושבים! וכל זה, בעוד שבסין אסור השימוש בה!
בארץ, לפייסבוק מעל ל-4 מליון משתמשים.
לצד פרופיל מאפשרת רשת השיתוף הזו להקים עמודי מותג וקבוצות.
ומיותר להזכיר כי מקור הפרנסה שלה מגיע מהפרסומות.
בשנת 2012 התחילה להסחר בבורסה.
בעמוד הבא שנרחיב על שיווק ממומן ברשתות חברתיות נתמקד בעיקר בה, לצד Youtube.
אז מה הקשר בעתם בינך?בעל עסק של מצלמות לבין הפייסבוק? אם כבר יותר מתאימה לעסק שלך Instagram שהחלה כאפליקציה לצילום ושיתוף תמונות ונרכשה ע”י פייסבוק במילארד דולר!
אז זהו, שכל עוד העסק שלך אינו מותג, וכל עוד “יוסי מצלמות בע”מ” הינה חנות הממוקמת בר”ג שאינה בנויה עדיין למשלוחים לאוהיו, אנו נעצור כאן ולא נתפזר.
אז ככה,
אנחנו כבר לא ילדים, ואנחנו כבר לא בתחילת עידן הפייסבוק שאנו מתייגים את עצמנו בכל מקום, ונהנים לשתף תמונות ולקבל “לייקים” מחברים.
בטח שמת לב שרוב ה”notification” שלך מפוצץ הזמנות למסיבות מיחצ”נים שאיכשהו פגשת ועדיין לא מחקת מהרשימה או הזמנות לדפי עסק של אנשים שהכרת במהלך החיים.
הם, לא חיכו לי שאסביר להם מה היא חשיבות הרשתות החברתיות בעולם השיווק, הם הבינו שברגע שנותנים לך נתון ש-4 מיליון משתמשים נמצאים ברשת חברתית אחת, בה אתה יכל לפרסם בחינם, כדאי מאד לעשות איתו משהו.
אבל עדיין לא מאוחר מדי, אומנם לא מזמן המניה של פייסבוק ירדה ביחס לשנה שעברה, אבל אל תדאג, מרק צוקרברג לא פראייר, הוא ירים וימשוך איתה לפחות עוד 10 שנים.
אז כן, אתה מוזמן לפתוח “דף עסקי” על שם העסק שלך, להוסיף לו תמונה טובה מהעסק, ולעדכן מידי פעם מה קורה, מה המבצעים?ועל דברים חדשים שהגיעו למדפים.
איך אתה עושה את זה?
כנס למשתמש שלך, בתחתית העמוד לחץ על “crate page” ומשם תזרום עם ההוראות של פייסבוק.
לאחר מכן, לשלוח את דף העסק מהמשתמש שלך ומשאר המשתמשים העומדים לראשותך, משפחה, חברים, עובדים בעסק וכדומה, ומזל טוב – יש לך עמוד עסקי בפייסבוק!
בינינו, לא יקרה כלום גם אם תעבור על החוקים ותפתח עוד משתמש על שם העסק שלך ותוסיף אנשים רלוונטים מאיזור המגורים של העסק. רק היזהר לא להוסיף יותר מדי במכה – הפייסבוק יעלה עליך!

פרסום בפייסבוק

מי חשב תחילה על קידום ממומן ברשת חברתית?הרי בICQ לא זכור לי שהיה שום באנר, אולי אחד!אבל כבר הזכרנו את זה שזמנים השתנו, ומאותה סיבה שפלקאו בכושר הכי טוב שלו עבר לליגה הצרפתית, כך בעולם המודרני, כולם רוצים בסופו של דבר כסף! והכסף הזה טמון בפרסום!
סתם על מנת שיהיה לך אומדן כלשהו, כמה לדעתך עולה פרסומת לשבוע בפורטל ישראלי? מבטיח לך שטעית, מדובר ב6 ספרות. וכל המפרסמים, הם כמוך, לא יזרקו סתם כסף לפח, הפרסום הזה משתלם בסופו של דבר.
אז בראשית דרכה של הפייסבוק, מטרת הפייסבוק היתה באמת ליצור חווית משתמש ברשת החברתית, וכמו ששמנו לב, זה הלך להם לא רע. מיליוני אנשים התמכרו לטירוף של הפייסבוק, ועד היום ניתן לשים לב שלכל חברה שמכבדת את עצמה, יש קישור לעמוד הפייסבוק שלה.
במהלך שנת 2009, החל השינוי, בשנה זו, החלו הפרסומות לאט לאט לבצבץ ברשת החברתית המופלאה, ועד סוף השנה ראינו פרסומות מסחריות לכל דבר, והפרסום החל לתפוס תאוצה!

איך הפרסום עובד?

היתרון היחסי של אתר כמו פייסבוק לעומת אתרים אחרים העומדים איתו בראש, הוא מגוון הלקוחות הקיימים ברשת החברתית, אשר מהווים קהל אינסופי למוצרים השונים שעולים למדפים מדי יום. שיטת הפרסום בפייסבוק שונה מזו של גוגל, אומנם גם בפייסבוק ניתן לשלם עפ”י מודל ההקלקלות, אך ישנו גם מודל תשלום עפ”י חשיפות. בפייסבוק ניתן לסנן את קהל היעד הנחשף לכל מודעה, ובכל “לייק” של לקוח, תופיע המודעה עוד מספר פעמים. ניתן לשלב מודעות טקסטואליות לצד תמונות נבחרות, וישנה אופציה לבחון אילו מודעה מושכת יותר את הקהל. את קהל היעד עפ”י הפרופיל ניתן לסנן עפ”י גילאים, איזורים או כל דבר שתרצו מהפרטים החשופים של הלקוחות.

פרסום ביוטיוב

אין שום סיבה שמנוע החיפוש השני בעולם ישאר מאחור וירוויח פחות, כי נכון לעכשיו, אין לו שום מתחרים על הפרק.
אז ראיתם את הפרסומות המעצבנות שניתן במקרה הטוב להעביר רק אחרי 5 שניות? המודעה שלכם יכולה להכנס לשם בלי בעיה.
תוכלו להתאים אותה לקהל היעד הרצוי ולסרטונים הנבחרים.
איך עושים זאת?
הדרך הפשוטה ביותר היא לשלם לחברות קידום, שישמחו לקפוץ על ההזדמנות ולגזור ממכם עוד כמה שקלים לכיס.
לעצמאים מבינינו, כנסו ליוטיוב ופתחו משתמש פרטי, משם, הדרך היא פשוטה ביותר, תקבלו את כל ההסבר הנדרש לפרסום מודעה.
YouTube– אז עד עכשיו היית רגיל לשמוע שירים של אייל גולן שם, בטח בתחילת שנת 2013, גם נכנסת לראות מה זה הטירוף של הגנגם סטייל. אז לאלו שלא היו כאן בעשור האחרון ועדיין מורידים שירים מהקאזה או האימיול,
יוטיוב הינו האתר השלישי הנצפה באינטרנט בימינו. נחשב למנוע החיפוש השני בעולם, וגם הוא עובד על הכנסות מפורמטים של פרסומות. מהווה פלטפורמה לחלק משמעותי מהלהיטים הוירטואלים.
אז על הפרסומות המעצבנות שהחלו לא מזמן ביוטיוב, נעבור בחלק הממומן של הרשתות החברתיות. בכל נושא הפרסום החינמי, למרות הקושי בחשיפה וסביר להניח שאם תכין איזה סרטון משעשע ותזכיר את העסק שלךככל הנראה הסרטון לא יצליח כמו
אותו הסרטון של ג’סטין ביבר בזמנו, אבל עדיין ישנם קליפים שנכנסים לרשימת ההצלחות, וכך מאיתנו רעיון לדוגמא:
פרסומת מצליחה של רופא שיניים – לאלו שאין להם כוח באמת עכשיו להתחיל ולצפות בסרטון של דקה שתיים, מדובר ברופא שיניים שהוציא פרסומת לעסק שלו על תכשיר חדש שהוציא לשוק,
בדומה למצלמה חדשה שהגיעה לחנות של “יוסי מצלמות בע”מ”, לא משהו יוקרתי, פשוט גימיק חדש יחס,
לא נרחיב הרבה במילים מלבד לפרסם את מס’ הצפיות באותו הסרטון:
18,550,189.
לצורך השוואה, כשאייל גולן הוציא את הלהיט “כשאחר” בזמנים החזקים של היוטיוב, הוא זכה לקצת יותר מ7 מליון צפיות,
עכשיו תחשוב מה היה קורה למצלמות שלך יוסי אם היית עולה על גימיק כזה,
“לא פשוט, אנחנו בישראל, וחשופים להרבה פחות צפיות”, האינטרנט הוא בינלאומי ואת הסרטון שלך תדובב גם באינדונזית אם זה יעזור, העיקר שתשים מס’ טלפון ולינק לאתר בסופו של דבר.

המלצתנו:
במידה והתאמתם את המודעה והכנתם מראש סרטון מושך וקליט – עליתם על הסוס הנכון!
הפרסום מתאים פחות למכירות ישירות אלא, בעיקר לחברות הרוצות למתג את שם החברה.

על שאר הרשתות החברתיות השונות כמו Twitter, Instagram, Vine, Google+, Pinterest לא נרחיב,
קודם תתמקד בעיקר בפייסבוק. לצורך המוטיבציה, תחשוב על הדף של “סטטוסים מצייצים” שבו מעל 320,000 ישראלים העוקבים וקוראים מדי יום כל סטטוס שעולה,
הדף הזה הפך לפה של המדינה,
ואם בדף הזה מתפרסם “הנחה בחנות מצלמות של יוסי”, מתוך ה320 אלף, לפחות 5 יגיעו באותו היום!
לאלו הרוצים הסברים נוספים על פלטפורמת השיווק החינמית בשאר הרשתות החברתיות, מוזמנים ליצור קשר באמצעות דואר אלקטרוני,
ברגע שרשתות אלו יתפסו באופן משמעותי בארץ, נעדכן את הדף…