Table of Contents

בניית נוכחות באינטרנט

נוכחות באינטרנט הינה שיטת השיווק הנפוצה ביותר בעידן הטכנולוגי המתקדם.
השימוש המירבי במכשירי הסלולר והגלישה בהם, העבודה מול המחשב וקריאת התוכן מרשת האינטרנט, מחייבים ומכוונים כל בעל עסק לפתוח זרוע שיווק, ובדר”כ גם להתבסס עליה.

כיצד משווקים עסקים מתחילים עם תקציב נמוך לשיווק באינטרנט?

האינטרנט מאפשר גם לעסקים בעלי תקציב נמוך לפרסם את עצמם ברחבי הרשת, ולמעשה, מעודד את התחרותיות במשק. באמצעות תקציב נמוך ואפילו חינם, יוכל כל בעל עסק לפרסם את עצמו, כל עוד ידע כיצד לנצל את האפשרויות ברשת האינטרנט הפתוחות לשימוש.

מהן מטרות העסק?

בדומה לתוכנית עסקית, שככל הנראה הכנתם בתהליך פתיחת העסק, כך מומלץ גם לעשות לפני תהליך השיווק באינטרנט. יש לדעת בדיוק לאן הפרסום באינטרנט מכוון ולעבוד עפ”י המודל שבונים לאורך הדרך, על מנת לא לסטות מן המטרה המרכזית. ישנן כמה סיבות לעסקים השונים המפרסמים באינטרנט:

  • כרטיס הביקור של העסק.
    כפי שהזכרנו, בעידן בו הטכנולוגיה מתפתחת מדי יום, והאינטרנט הינו חלק בלתי נפרד מחיי היום יום של האדם, עלינו להציג את עצמנו בפני קהל הלקוחות שלנו.
    אתר אינטרנט, עמוד פייסבוק או כל ייצוג כלשהו של העסק שלנו ברשת האינטרנט, מהווה את הפנים של העסק. ככל שתשקיעו בו יותר, כך לקוחותיך יעריכו אותך יותר.
  • רשימות תפוצה.
    האינטרנט מאפשר להגדיל את כמות הלקוחות העוקבים אחרי העסק ולשמור עימם על קשר בכל הנוגע לחידושים שונים בחנות. בנוסף, באמצעות רשימות תפוצה, תוכל להעביר בלחיצת כפתור מסר לקהל הלקוחות הקיים של העסק.
  • לידים.
    האינטרנט למעשה מהווה כ”סוכן המכירות” שלך ברחבי הרשת.
    באמצעות האינטרנט תוכל להגיע ללקוחות חדשים, הפוטנציאליים לקונים.
  • הפגנת ידע.
    אתר האינטרנט שלך הינו הדרך של העסק להפגין את המומחיות של העסק לגבי הנושאים השונים בהם הוא מתמחה. באמצעות אתר האינטרנט שלך תוכל לפתור בעיות ללקוחות שונים והציג את הידע והמקצועיות של העסק.
  • גיוס עובדים.
    באמצעות אתר האינטרנט שלך תוכל לגייס עובדים המחפשים עבודה ברשת האינטרנט בתחום בו העסק מתמחה.

מהם השלבים בבניית הפרופיל העסקי?

  • ראשית יש להגדיר את המטרה האסטרטגית של העסק.
    האם האתר מתכוון למכור?
    האם האתר נבנה על מנת לספק מידע?
    האם האתר נבנה על מנת לשווק?
  • תשתיות באינטרנט.
    יש לבחור אילו תשתיות יהיו לעסק שלנו באתר האינטרנט?
    האם נפרסם עצמנו ברשתות חברתיות?
    אתר אינטרנט?
    אינדקסים?
    בלוגים?
    פורומים?
  • השקעה כספית.
    יש לחשוב איזה סכום אנו מקציבים להשקעה בפרסום ברשת האינטרנט?
    האם אנו הולכים על פרסום חינמי?
    הגדרת תקציב חד-פעמי? חודשי? שנתי?

קניית אחסון.

רכישת דומיין

בחירת דומיין, בעבר היתה שלב קריטי לכל הקשור לקידום אתרים. בימינו, חשיבות הדומיין לקידום העסק פחות רלוונטית, אך עדיין חשובה.

  • מומלץ לבחור שם דומיין הקשור לשם החברה או העסק.
  • במידה והאתר בארץ, מומלץ לבחור בסיומת “co.il”, במידה והאתר בינלאומי מומלץ “.com”
  • שם דומיין נקי – ללא פסיקים, מקפים וכו’…
  • שם דומיין קליט.

העבודה בתוך האתר (OnSite)

  • על האתר לשקף את המטרה לכבודה בנינו את האתר.
  • יש לבחור מערכת לניהול תוכן לאתר.
  • יש לעצב לוגו במידה ואין : ישנם אתרים שונים אשר יכולים לתרום בבניית הלוגו.
  • מבנה קישורים נכון ומפת אתר.

העבודה מחוץ לאתר (OffSite)

  • אינדקסים.
  • פורומים.
  • בלוגים.
  • Directories.
  • פוסטים.
  • BookMarking.
  • מאמרים.
  • החלפות קישורים.
  • קניית קישורים.

רשתות חברתיות

  • יעיל בעיקר לחברות המוכרות מוצרים ללקוחות פרטיים.
  • יעיל לחברות הפונות לקהל חדשני וצעיר (בעיקר).
  • יש לבחור את הרשת החברתית עפ”י קהל היעד בה.

 משך זמן לתהליך הקידום

משך הזמן להתהליך הקידום עד לצפייה בתוצאות, הינו נושא המטריד כל לקוח בעת חתימה על עסקה. רבים נמנעים מלהתחיל לפרסם עקב המחשבה שהתהליך לוקח זמן רב.
כמה זמן בדיוק עליכם להמתין עד לצפייה בתוצאות?